Samtaler

Opstartssamtale

Inden barnet starter i Klokkerholm Børnehave afholder vi en opstartssamtale.
Ved opstartssamtalen aftaler vi, hvordan den bedst mulige opstart ser ud, så vi tilpasser den efter barnets behov.

3-måneders samtale

Efter barnet har gået i børnehaven i 3 måneder vil forældre og personale igen mødes.
Dette kalder vi en  3-måneders samtale.
Vi evaluerer opstarten og taler om barnets fremadrettede trivsel og læring i børnehaven.
Personalet fortæller om de syv kompetencer med tydelige deltagelsesbaner for, hvad vi sammen skal arbejde videre med.

4-års samtale

Når barnet fylder 4 år, tilbyder vi en 4-års samtale.
Her taler vi igen om barnets trivsel, og hvad vi ser i forhold til barnets læring og kompetenceudvikling.
Vi taler endvidere om de syv kompetencer, der styrker barnets læring, hvilket er noget som vi samarbejder om i forhold til den kommende skolestart.

Skolestartssamtale

Den næste samtale vi tilbyder, sker i efteråret hvor barnet er på vej til skolestart.
Vi taler igen om de syv kompetencer, og hvad skolelivet indebærer af kompetencer
Opstår der behov for en samtale, kan det altid arrangeres, og forældre kan altid bede om en forældresamtale, hvis der er behov for dette.
Vi vil også altid kontakte forældre, hvis der opstår noget, der kalder på en forældresamtale.

Desuden afholder vi kontinuerligt informationsmøder om børnenes læring i de årgangsbestemte grupper.

Samtidig har vi hvert år et større forældremøde, hvor vi informerer forældre om dagligdagen i Klokkerholm Børnehave.