Forældresamarbejde

Personalets samarbejde med forældre er højt prioriteret.

Derfor er personalet opmærksomme på at arbejde for et åbent, tillidsfuldt og positivt samarbejde med forældre til børn i Børnehuset Petra.

Dette har første prioritet for personalet i Petra, da vi ved, at et positivt samarbejde sikrer en større sammenhæng og større tryghed for barnets hverdag.

Personalet samarbejder med forældre i forhold til barnets trivsel, læring og dannelse.

Samarbejdet er tæt når/hvis personalet oplever, at et barn mistrives, har sprogvanskeligheder eller andet, der kan udfordre barnets trivsel i Børnehuset Petra.

Vi mener at et godt samarbejde bygger på:

• Gensidig tillid, respekt og åbenhed
  • Tryghed, så forældre ved, at de altid kan henvende sig til personalet, uanset om det er stort eller småt
  • Dialog, hvor vi inddrager hinanden i forhold til barnets trivsel og udvikling

Som forældre i Børnehuset Petra vil man opleve følgende møder, der ligger ud over den daglige kontakt:

Vuggestuen:

• Opstartsmøde