Hvem er vi?

Flauenskjold Børnehave er kendetegnet ved:

​​​​​​​God atmosfære og omgangstone omfatter at vi især prioriterer at tale pænt til hinanden i dagligdagen i børnehaven, fordi en god og respektfuld omtangstone er med til at skabe en god atmosfære i børnehaven.

Fællesskab er noget vi tilstræber alle børn er aktivt deltagende i. Vi sætter fokus på fællesskab for at lære børn at alle mennesker passer ind, også selvom vi er forskellige. Derudover mener vi, at et godt fællesskab danner rammerne for leg og læring.

Faglighed er noget vi forholder os til hver dag. Vi gør brug af eksterne samarbejdspartnere (det konsultative team, Sund By og PPR) når vores interne viden ikke er tilstrækkelig. Vi er som personale altid bevidste om at arbejde med de ønskede læringsmål og justerer løbende i forhold til den nærmeste udviklingszone.

Alsidighed er noget vi især prioriterer i de pædagogiske aktiviteter, der udøves i børnehaven. Vi er gode til at tilbyde diversitet i de daglige aktiviteter, således læringsbegrebet er bredt. Derudover fokuserer vi på motorik og sprog samt musik, kreativitet og natur.

Tidlig indsats er centralt for nye børn i børnehaven. Vi har et godt samarbejde med dagplejen i byen og har fokus på at børn får en god opstart i børnehaven. Derfor sætter vi fokus på fleksibilitet i arbejdet med det enkelte barns familie. Derigennem skaber vi et rum, der støtter det enkelte barns udvikling, så børnehaven skaber de bedste rammer for barnets udvikling.