Dagens gang

Vuggestuen

Kl. 06.30 åbner vuggestuen.

Børnene modtages på egen stue, hvor der er mulighed for at spise morgenmad frem til kl. 07.15

Kl. 08.30 spiser vi formiddagsmad

Hvorefter vi sørger for, at alle børn har fået en ren ble.

Kl. 09.00 igangsætter vi pædagogiske aktiviteter.

Aktiviteterne kan være alt fra ture, leg på legepladsen, musik, rytmik til kreative aktiviteter.

Kl. 11.00 spiser vi frokost, som bliver tilberedt i huset

Kl. 12.00 er der tid til middagslur.

Kl. 14.00 serverer vi eftermiddagsmad.

Kl. 16.00 samler vi os med børnehavebørnene på en af stuerne, og hvis vejret tillader det er vi ude på legepladsen.

Kl 17.00 lukker Den Grønne Giraf.

Børnehaven

Kl.06.30 åbner vi børnehaven.

Børnene modtages på deres egen stue, hvor vi serverer morgenmad til de, der ikke har spist.

Kl. 08.30 spiser vi formiddagsmad sammen.

Kl. 09.00 afholder vi pædagogiske aktiviteter i mindre grupper.

Der er både mulighed for at være inde og ude på legepladsen. Somme tider er vi på ture ude af huset om formiddagen

Kl.11.00 spiser vi frokost, som bliver tilberedt i huset

Kl. 12.00 kan de, der har behov for en middagslur sove til middag.

Imens leger de andre børn ude på legepladsen.

Kl. 14.00 serverer vi eftermiddagsmad.

Kl.16.00 samles vi på en af stuerne, og når vejret tillader det, samles vi ude på legepladsen.

Kl. 17.00 lukker Den Grønne Giraf.

Læringsmiljø

Hver dag har personalet i Den Grønne Giraf fokus på barnets trivsel, udvikling og læring i de pædagogiske aktiviteter vi laver.

Læring foregår hele dagen, både i de planlagte aktiviteter, men også i børnenes leg og i dagligdagens rutiner.

Børnene lærer ved at være i et legende fællesskab, og vi lægger vægt på at planlægge aktiviteter som udfordrer børnene på et passende niveau.

Vi prioriterer også fordybelse, både i grupper og for det enkelte barn.

Vi har også stort fokus på at se, høre og forstå det enkelte barn.

Samtidig ved vi, at personalet i Den Grønne Giraf er rollemodeller for børnene, hvorfor vi gør meget ud af at vise respekt, nærvær tillid og udvise glæde.