Opstart og indkøring

En måned før barnet skal starte i børnehaven modtager forældre og barn et velkomstbrev og en velkomstfolder.

I velkomstbrevet bydes nye familier velkommen til Møllegården, derudover er der praktiske oplysninger i velkomstfolderen.

Opstartssamtale

Når et barn starter i Møllegården afholdes en opstartssamtale.

Til samtalen får personalet mulighed for at tale med barnets forældre om forudsætninger for at skabe en god og tryg start for barnet i Møllegården.

Tre måneders samtale

Efter barnet har gået i børnehaven i tre måneder bliver forældre tilbudt en samtale hvor der er mulighed for at tale om barnets første tid i børnehaven.

Før skole samtale

Inden skolestart tilbyder vi igen en samtale, hvor forældre og personale kan tale om barnets tid i børnehaven og om den nye tid som skolebarn.

Der vil altid være mulighed for løbende samtaler med fokus på barnets trivsel og udvikling i børnehaven.