Overgange og skolesamarbejde

1 år før forventet skolestart

Når der er 1 år til forventet skolestart, deltager psykolog fra PPR altid i et møde med personale og forældre.

Formålet med mødet er at udarbejde en ”køreplan” for den kommende proces vedr. skoleplacering.

Udslusning af Himmelblå

Når et barn skal udsluses til et andet dagtilbud eller en skole, og den endelige placering for barnet er på plads bliver der afholdt et overleveringsmøde med barnets kommende institution eller skole.

Overleveringsmøde til anden institution

Himmelblå inviterer til et overleveringsmøde med barnets nye institution.
Deltagere: Forældre, personale (primærpædagog og dagtilbudsleder) og eventuelt fagpersoner.
Formålet er at give en fyldestgørende beskrivelse af barnet med informationer om de hjælpemidler barnet evt. vil få brug for.

Inden barnet forlader Himmelblå udarbejdes der en afsluttende udviklingsbeskrivelse af barnet som sendes til barnets forældre.
Såfremt forældrene giver tilladelse, sendes udviklingsbeskrivelsen til barnets kommende institution.

Overleveringsmøde til skole

Når barnets skoleplacering er på plads indkalder barnets kommende skole til et overleveringsmøde.
Deltagere: Forældre, personale (primærpædagog og dagtilbudsleder), samt fagpersoner, hvis dette er relevant
Formålet er at give en fyldestgørende beskrivelse af barnet med informationer om de hjælpemidler barnet vil få brug for.
Inden barnet forlader Himmelblå udarbejdes der en afsluttende udviklingsbeskrivelse af barnet, som sendes til barnets forældre.
Såfremt forældrene giver tilladelse, sendes udviklingsbeskrivelsen til barnets kommende skole.