Hvem er vi?

I Børnehuset Den Grønne Giraf møder vi alle børn med en anerkendende og mentaliserende tilgang. Vi justerer os ift. det enkelte barn. Vi vægter faglighed højt i vores tilgang til børnene og i vores pædagogiske arbejde.

Vi arbejder ud fra Brønderslev kommunes børnesyn, vi ser børnenes ressourcer, og vægter at tage udgangspunkt i disse, ved at justere på vores rammer og læringsmiljøer så Den Grønne Giraf rummer inkluderende læringsmiljøer for alle børn.

Til dagligt er der fokus på at danne gode relationer mellem børnene og skabe et miljø, hvor personalet understøtter det enkelte barns trivsel, udvikling, læring og dannelse.

Centralt for personalets tilgang er, at alle børn skal føle sig værdsat, anerkendt og forstået.

Børnene får mulighed for at være medbestemmende i de daglige aktiviteter.

Samtidig er der fokus på at børnene er aktivt deltagende i deres egen læring, både i de voksenstyrede aktiviteter, men også i dagligdagsrutiner. Vores udgangspunkt er, at der er pædagogisk arbejde, læring, udvikling og dannelse i alt hvad vi laver, hele dagen.