Overgange og skolesamarbejde

For at skabe nogle gode overgange, både til og fra børnehave inviteres forældre ind i Den Grønne Giraf, så forældre og personale kan tale om barnets behov.

Skolestart

I forbindelse med at et barn skal begynde i skole har også meget fokus på at skabe en god overgang.

Børnehaven har et tæt samarbejde skole og SFO.

Allerede et år før skolestart bliver "før-skole-børn" samlet i en gruppe på Elefantstuen, hvor personalet laver aktiviteter, der er med til at ruste børnene til skolestart.

Vi bruger også det sidste år i børnehaven til at danne relationer mellem "før-skole-børnene" i børnehaven og med de andre børnehaver i byen.

Derudover er børnehavebørn på besøg i SFO og på skolen, så børnene kender de fysiske rammer.

I samarbejde med skole, SFO og andre børnehaver i byen har vi udarbejdet en kanon, der rummer forskellige aktiviteter, der forbereder børnene på skolestart.

Derigennem kan børnene genkende lege, historier, rim og remser når de starter i skolen, fordi de allerede har lært dem i børnehaven.