Opstart og indkøring

En god opstart er højt prioriteret. Derfor bliver nyopstartede børn modtaget i en lille dynamisk gruppe af børn.
Her vægter vi, at børnene får lov at starte, så de er i et lille og trygt miljø i de timer på dagen, hvor der er flest børn.
Hverdagen er her præget af tryghed, genkendelighed og kendte voksne.

Det er vigtigt, når barnet starter i Klokkerholm Børnehave, at samarbejdet med forældrene bygger på åben dialog i form af aktiv lytning og anerkendelse.
Det er betydningsfuldt for barnet og det fremtidige liv i børnehaven.
Personalet indkalder forældrene til et opstartsmøde allerede inden barnet skal starte hos os.

Ved det første møde med familien aftaler vi i fællesskab en plan, så at barnets start og tilvænning til institutionslivet bliver så let som muligt for barnet og familien.
Det sker efter en udveksling af mange gensidige informationer om barnet mellem forældrene og pædagogen.

I starten, når barnet er nystartet hos os, kan der afholdes korte telefonsamtaler, så vi hele tiden får informeret hinanden, og har fokus på barnets opstart, trivsel og tilknytning til os.