Fysiske rammer

Klokkerholm Børnehave består af fire stuer, med børn i alderen to år og 10 måneder til seks år.
Børnehaven ligger i en bygning fra 1981, som oprindeligt er bygget til børn og unge i alderen tre til 18 år.

Med udgangspunkt i institutionens indretning er alle førskolebørn samlet i Svalen.
I Svalen går børn i alderen 5 til 6 år.
Dette er besluttet, fordi bygningens indretning oprindeligt er tiltænkt større børn.

I den anden del af bygningen er tre stuer tilhørende Fugleungerne.
På den ene stue er modtagergruppen for nystartede børn.
De andre børn er fordelt på to øvrige stuer, hvor vi har indrettet små lege nicher, der hele tiden er forandrelige og fleksible i forhold til indretningen.

Vi arbejder med differentierede læringsmiljøer ud fra alder og udviklingsniveau, derfor har vi især overvejet hvordan de fysiske rammer udnyttes bedst muligt i forhold til det enkelte barn.

Vi har desuden et køkkenalrum midt i børnehaven. Dette er et samlingssted for alle børn, og det er her vi alle sammen mødes om morgenen.

Køkkenalrummet bliver også benyttet til stille aktiviteter, og det er også her, at vores information om læringstilbud hænger tilgængeligt.

Derudover har vi en legeplads, der både har plads til forskellige aktiviteter som er mere stille, og til aktiviteter der kræver plads til fysisk udfoldelse. Yderligere har vi arealer, der er gode til cykling og klatring.